Praca i jazda w poczuciu maksymalnego bezpieczeństwa.
Nowy Ducato oznacza jazdę zawsze na maksymalnym poziomie bezpieczeństwa i osiągów. Wyposażony jest bowiem w najbardziej zaawansowane systemy kontroli, sterowane z kabiny w prosty i intuicyjny sposób.
Hydrauliczny układ wspomagania kierownicy
Wszystkie samochody wyposażone są seryjnie w hydrauliczny układ wspomagania kierownicy, który ułatwia manewry parkingowe.
Seryjnie w wersjach z silnikami 130-150-180 MultiJet dostępny jest Servotronic – układ hydrauliczny o zmiennym wspomaganiu kierownicy, który zmniejsza wysiłek podczas obrotu kierownicą o prawie połowę w porównaniu ze standardowym układem wspomagania kierownicy, a ponadto zapewnia maksymalną precyzję prowadzenia przy dużych prędkościach.
Tempomat
Regulator prędkości, który utrzymuje żądaną prędkość bez konieczności używania pedału przyspieszenia.
- Idealny na długie podróże autostradą.
- Wyłącza się automatycznie w przypadku użycia pedału hamulca, przyspieszenia i sprzęgła lub po naciśnięciu na przycisk.
Ogranicznik prędkości zapobiega przypadkowemu przekroczeniu wybranej prędkości (dostępny tylko w przypadku silników 2,3 l o mocy 130 KM i 150 KM).
- Idealny w celu skoncentrowania się nad w pełni bezpieczną jazdą bez przekraczania ograniczeń prędkości.
- Zmiany ustawionej prędkości dokonuje się za pomocą lewej dźwigni przełącznika pod kierownicą.
Traction +
Jest to elektroniczny system kontroli trakcji, który zapewnia odpowiednie własności jezdne i bezpieczeństwo także na nierównych nawierzchniach:
- w przypadku ruszania i przyspieszania na nawierzchniach śliskich, błocie, piasku czy śniegu odcina moment działający na koło napędzane, które się ślizga i przekazuje go na koło posiadające większą przyczepność, zapewniając ponownie trakcję
- nie ma negatywnego wpływu namasę samochodu
- można go w razie potrzeby uruchomić specjalnym przyciskiem przy prędkości nieprzekraczającej 30 km/h.
Asystent Zjazdu ze Wzniesienia
Umożliwia pokonywanie wzniesień o stopniu nachylenia do 50%, utrzymując ustawioną prędkość bez konieczności posługiwania się pedałami hamulca i gazu, dzięki czemu całą uwagę można skupić wyłącznie na prowadzeniu samochodu.
System elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC)
Elektroniczne urządzenie kontroli stabilności, które sprawia, że Nowy Ducato jest jednym z najbezpieczniejszych furgonów w swojej kategorii.
Dodatkowo do dyspozycji są:
- System Zapobiegający Dachowaniu Pojazdu – nowy, dodatkowy system wspomagający działanie systemu ESC w celu utrzymania stabilności samochodu w sytuacjach, w których ryzyko dachowania samochodu jest wyższe, gdy z powodu obciążenia środek ciężkości pojazdu znajduje się szczególnie wysoko lub następuje nadmierna trakcja boczna
- System Kontroli Ładunku (LAC) – elektroniczna kontrola obciążenia - dokonuje oceny obciążenia i położenia środka ciężkości samochodu, by odpowiednio modulować działanie ESC
- System Przeciwpoślizgowy (ASR) – system antypoślizgowy – przeciwstawia się efektom poślizgu jednego lub obu kół napędzanych
- System Przeciwpoślizgowy (MSR) – w przypadkach nagłych redukcji biegów ogranicza moment silnika i zapobiega blokowaniu się kół napędzanych
- Asystent Ruszania pod Górę (Hill Holder) – niezwykle przydatny w przypadku ruszania pod górę, bowiem przedłuża on ciśnienie hamowania po zwolnieniu pedału hamulca, zapobiegając przypadkowym cofnięciom i ułatwiając wykonywanie manewrów
- System Wspomagania Nagłego Hamowania (HBA): Hydraulic Brake Assistance, zwiększa siłę hamowania podczas hamowania awaryjnego.
Asystent Pasa Ruchu
System wspomagający jazdę, będący w stanie określić, czy samochód nie zbacza przypadkiem poza dany pas ruchu, również w warunkach złej widoczności.
- Uaktywnia się po przekroczeniu przez samochód prędkości 60 km/h i w przypadku manewrów uważanych za mimowolne.
- Gdy tylko samochód zbliży się do linii wydzielającej pasy ruchu, sygnał akustyczny i lampka sygnalizacyjna ostrzegają kierowcę o możliwym niebezpieczeństwie.
Widoczność z tyłu
Urządzenia, które ułatwiają manewrowanie w ciasnych miejscach lub gdy widoczność jest ograniczona.
Czujniki parkowania
- 4 czujniki sygnalizują w sposób akustyczny obecność i odległość od przeszkód za samochodem podczas manewrów wykonywanych na biegu wstecznym.
- Są wbudowane w zderzak tylny, a uaktywniają się automatycznie po włączeniu biegu wstecznego.
- Przerywany sygnał akustyczny jest odwrotnie proporcjonalny do odległości od przeszkody: sygnał ciągły wskazuje maksymalny limit zbliżania się.
Kamera widoku wstecznego
- Zainstalowana w pokrywie z tworzywa sztucznego na spojlerze tylnych drzwi, tuż obok trzeciego światła stop.
- Przesyła obraz z obszaru znajdującego się z tyłu samochodu do kolorowego ekranu dotykowego 5" w radioodtwarzaczu umieszczonym w desce rozdzielczej.
- System ten uaktywnia się po włączeniu biegu wstecznego lub po otwarciu tylnych drzwi.
- Zasięg wizualny ma 3 m szerokości i 6 m długości.
Lusterka boczne
- Lusterka o podwójnej paraboli, wyposażone w kierunkowskazy boczne i na zamówienie w antenę radia.
- Opcjonalnie lusterka boczne mogą być składane oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane.